Світло зникало, ракети загрожували: що заробили мережі від Фори до Metro під час великої війни

Як показують результати ринку, чим менші магазини та чим ближче вони за розташуванням до потенційних клієнтів, тим стабільніше їхнє фінансове життя. Мінімаркети у дворах, що пропонують найдешевші товари, хоч і отримують критику від клієнтів щодо якості, заробляють краще. А от великі мережі з продукцією преміум-класу та комфортом, потерпають від безгрошів’я.

У 2022 та 2023 роках прибутковими були по 3 різні мережі. Водночас, навіть ті, що отримували найбільші прибутки у 2019-1021 роках, після повномасштабного вторгнення заробляти стали в рази менше.

АТБ – лідер за розміром чистого прибутку

До початку повномасштабного вторгнення супермаркети АТБ отримали 148,7 млрд грн виторгу і 8,3 млрд грн прибутку. Той самий виторг вдавалося утримувати у 2022 році, однак у минулому році виторг супермаркетів зріс до 181,1 млрд грн, однак чистих грошей бракувало і рік називали збитковим на  – 0,5 млрд грн.

Сільпо та Novus – найбільш збиткові

Ситуацію в Сільпо в 2022 році можна було назвати справжньою бідою. Збиток за рік складав  7,6 млрд грн. За рік наполегливої праці у 2023 збиток вдалося скоротити до 1,9 млрд.грн. Проте цей показник надалі залишається гіршим, аніж у конкурентів. Виторг у доковідному 2019 році складав 62,4 млрд. грн, а в 2022 році – 70 млрд грн, в 2023 році – 84,7 млрд грн. Однак інфляція та зростання цін гроші з’їли/

Сумні підсумки і в мережі Novus. Тут збиток в 2022 році склав 2,5 млрд грн, а в 2023 році – 0,3 млрд грн. Бракувало грошей в мережі і до пандемії. Збиток складав 0,2 млрд грн та 0,4 млрд грн відповідно.  Супермаркети Novus отримали у 2019 році 11 млрд грн виторгу, у 2020 році – 12,7 млрд грн, у 2021 році – 17,3 млрд грн, у 2022 році – 16 млрд грн, у 2023 році – 23,6 млрд грн.

А от Varus під час великої війни зміг вийти в плюс в 2023 році та заробити 0,1 млрд після збиткового 2022 року (- 0,03 млрд грн).

Гіганти Metro та Auchan також у мінусі

На відміну від їхнього конкурента – Великої кишені – яка була прибутковою у 2022 та 2023 роках (+0,2 млрд грн і +0,3 млрд грн відповідно), мережа Metro у 2022 році вийшла в – 0,7 млрд грн, в 2023-му – – 0,4 млрд грн, а мережа Auchan має збиток – 1,3 млрд грн та – 0,9 млрд грн відповідно.

У Форі все стабільно

Маленькі магазинчики, знайомі жителям спальних районів столиці не принесли багатомільярдних доходів, проте і в мінус не вийшли. Заробляли навіть ліпше, як в доковідні часи.

2021-2023 роках чистий прибуток компанії становив 0,05 млрд грн, 0,02 млрд грн і 0,01 млрд грн відповідно. Виторг у 2023 році вдвічі більший, як у 2019  – 29,5 млрд.

А от за якими харчами варто сходити до супермаркету, аби приготувати “Котлету по-київськи”, дивіться у рецепті від кухаря Ектора Хіменес-Браво. Який і в скандал зі своїм песиком в магазині потрапляв, і в телешоу магазини рекламував, та є постійним споживачем супермаркетів столиці. 

@hectorjimenezbravo

КОТЛЕТА ПО-КИЇВСЬКИ 🤤 Детальний рецепт і пограмовки шукайте в моєму інстаграмі: hectorjimenezbravo #котлетапокиївськи #ектор #мастершеф #україна🇺🇦

♬ оригінальний звук – Ектор Хіменес-Браво